onsdag 24 juni 2015

LEDIGHET

Hej mina vänner
Det var länge sedan ett blogginlägg publicerades nu. Det har snurrat i mitt liv under en period. Det har varit lite mycket.

Men nu börjar snart en period av återhämtning och vila. Att kunna äga dagen. Ha många dagar som oskrivna blad som jag kan fylla med det jag längtar efter.


Jag längtar just till denna platsen just nu. Kobben längst ut vid vattnet vid vårt sommarställe på Dillö. Att sitta här med en kaffe och ha fötterna i vattenlinjen och ha en vän eller min x-man som sällskap.
Samtidigt som jag hör familjen från bryggan eller sjön. Det kommer bli en fin sommar.

Men först väntar utbildning, i helgen åker jag till Eskilstuna och vidareutbildar mig i yogans värld, det ska bli spännande men samtidigt utmanande. Detta är en fysiskt ansträngande kurs, så jag lär få jobba. Och yogamattan har fått lite vila de senaste veckorna så kroppen kommer få hitta tillbaka dit den längtar. På en yogamatta någonstans i världen. Dillö eller Eskilstuna eller Dubai. Det spelar ingen roll, det är fortfarande lika magiskt.

Vad längtar du efter? Vad ska du fylla din ledighet med? Berätta!!
Är du i full gång i 4 veckor eller längtar du efter att lägga dig i hängmattan och bara låta dagen gå?
Vad du än väljer så försök att känna efter att du verkligen vill ägna dig åt just det som du fyller din ledighet med. Jag menar inte att du ska bli egoistisk utan att du försöker känna in din längtan och förmedla den till din omgivning, så du får den där härliga känslan i kroppen . Att du kan påverka ditt liv, att du kan fylla din tid med det som ger dig energi och inte bara dräneras för att ge till andra.

Att fylla på dina egna depåer innan du ger till andra, det är viktigare än att bara ge för att det förväntas av dig och sedan falla in i en bitterhet för att du inte fått något tillbaks eller inte fått utrymme för dina behov.

Jag önskar så att jag lärt mig detta tidigare i mitt liv, men det handlat om värderingar som du skapat tidigare i livet. Jag var en fröken duktig. Jag faller tillbaka där ibland, men försöker då att ta mig därifrån. Jag är ingen charmig tjej när jag faller ner där och tycker mig vara utnyttjad och ensam.
Jag vill vara den där glada Karin som har kraft och ork för mina barn och mina vänner. Utan att det blir en uppoffring. Att det styrs av lust.

Men jag är en tjej som gillar att arbeta. Jag gillar att skapa. Jag gillar att styra projekt och se att det går framåt. Jag har ett behov av att få kavla upp armarna och sätta igång. Det ligger för mig, det är en process som tar mer energi att stoppa än att följa.

Det som är min styrka är även min svaghet. Men med träning och lyhördhet kan jag en vacker dag hitta balansen som jag längtar efter. Att vara lagom. Det är något som aldrig passerat mitt liv. Lagom. Det ligger inte riktigt för mig. Men jag jobbar på det. Jag lovar.

Detta är något som kommer ligga högt upp på min prioritering denna sommaren. Löpning och yoga.
Jag kommer ge löpningen en ärlig chans och jag kommer anpassa min yoga till asanas som underlättar och förebygger skador inom löpning. Jag har ett mål, en motivation.

24-25 oktober kommer Gunnar Söderström till Skalkariket för en kurs i löpteknik. Det kommer bli galet roligt. Han jobbar bara med löpteknik och idrottsskador. Ni kan läsa om Gunnar på formtopp.se
Han är GULD!!!

Vi har bestämt att Gunnar håller i löpteknik och träning samt föreläser om löpning och motivation och jag håller i yogapass som riktar sig till löpare som komplement och som stretch.
Det kommer bli galet roligt!!!

Kursen kostar 1495 kr och info om den kommer på hemsidan i helgen.
Då ingår också att Gunnar filmar ditt löpsteg och ger feedback.

Vill du boka din plats redan nu så maila mig på info@skalkariket.se

Ha en fin dag.
Vi hörs snart igen.

Puss o kram
Yogafröken

Inga kommentarer: